Friday, July 16, 2010

bila mak tk de kt umah

padahal da biase dr kecik lagi aku ngan adik2 aku da biasa keadaan ni. dan dlm jangka masa yg agak lama smpai aku form 5.mak aku benti kije atas permintaan abah sbb abah kne transfer ke negeri sembilan. umah ktowang tuk pertama kali nya ari2 mkn di rumah, ari2 mak masak, tiada lagi "eh tlg amik bju kt dobi", "amik anak kt sekolah jap", tyah tlg cuci keta ma jap, tyah tlg kunci pintu, tyah tlg siram pokok bunga. ha mende2 tu semua mak akan buat setelah beliau di istiharkan benti kije dulu.hoho. mmg dasat mak aku ni. dulu remote astro tu lgsung dea tk sentuh. even number2 channel astro dea tk akan amik tau. sbb dulu nye kul 6 dea mangun, masak tuk lunch teros, kul 8 pegi opis blk opis kul 5, pas2 dea akan betapa lama kt kebun munga dea. tu la rutin mak aku. kadang2 aku hanya jumpe dea waktu weekend je. punyee la bz mak aku tu.

ari ni mak aku tk de. smggu ke blk kampong halaman beliau kt terengganu. umah aku ni sbb tk de budak kecik so nmpak kemas je la. tp tu bile mak aku ade la. time mak aku tk de..ya ampun aku tk smpai ati nk ungkapkn kt belog ni.kakakakaka

bila mak aku da benti kije, ktowang adik beradik ni mmg heaven habiss la. mak mmg manja kan ktowang. tk yah cakap la. aku sendiri tk penah sentuh washing machine kt umah! serious! kt dapur tu aku biase nye tlg pgg senduk je kaco2 dllm periok.hoho. sbb mak seboleh2nye dea nk wat sendiri. mungkin nk tebus masa dulu2 yg myk dea tk wat kot.maybe la kot. :P

untuk pertama kali nya aku sentuh button2 tu :P

p/s : besarnya pengorbanan ibuku.

No comments: