Saturday, June 18, 2011

happy father's day to my sugar daddy!

kami adik badk celeb father's day smlm. tk de la celeb meriah kari sgt. takat makan2 bersama family.dan layan maharaja lawak bersama! ha bukan senang nk ngadap tv bersama kalau duk dlm family aku ni.nak2 aku ngan adik aku.memasing nonton dlm blk sahaja.tv kt hall jarang on. dlm planing aku,bahawasanya sepatutnya aku pulang ke tanah air nextweek..tp abah kol berberapa hari sblom tu, yg beliau kne outstation 40hari. start hri ni,ahad. so aku pun teros terjah tmloh pagi smlm. nantok tk hingaat!

dalam family syed shahabudin al haj ni, family aku jeeee tk panggil abah=walid. fyi, keluarga syed2 ni pggl ayah=walid. pakcik=ami, mak cik=bibi. haa mcm2 lagi laa perkataan laa.aku pun kurang tahu sgt! dlu ktowng penah kne tegur ngan nenek aku.pasal tk pggl walid. huhu. mane la aku tau.tanye la kt akak aku.dea anak 1st.aku kuar no 3.i'm follow da leader.heee

abah aku gi merantau 1 msia untuk aktiviti tabligh beliau.aku pun tatau la ape aktiviti org2 tabligh ni. bapak aku cite kne tito dlm surau.makan dlm talam reramai.tilam tk de.bawak bantal.semua sendiri.kalau aku,aku tatau cam ne.huhu. mmg sejak bapak aku jadi tabligh ni,melodi,af ke mari menari ktowang tk blh tgk lgsung.walupun iklan!hahahaha. setiap kali lepas mgrib,abah atau mak aku akan bg ceramah ringkas,dimana meraka akan membaca buku agama ngan kuat dan suh ktowang dgr. ktowang baru dpt merasa suasana cam ni sbb dlu parents aku sgt2 bz! tak de masa lgsung tuk ktowang.even on weekend pun.ma aku pun kije gak. ktowang duk ngan bibik je.tuk zaman skang semua berubah.best!
okies cite pasal smlm.aku suh akak aku masak lontong! akak aku ni sebut je nk suh dea masak ape,semuaaa laaa terbaek!lontong fav abah.aku memula nk bli kek gak cam tahun2 lepas.tp memandangkan bapak aku ni,sejak akhir2 ni semuaa laaa harammm.huhu, so aku suh akak aku je masak.kang aku lak kne ceramah pasal kek secret recipe ni haram pulop.agagagagaaaa. ptg tu ktowang makan reramai dan bapak aku siap gi delivery kt jerantut. kedai abg aku. semua staff dowang join sekaki :P.

oklah.aku taip lalaju ni sbb nk gerak blk kl pulop.beg pun tk kemas lagi. i gonna miss u abah. take care.baca belog tyah via hp mu je la ye :D appy father's day abah! dan kpd abg ku juaa, syed muhammad farid.


-posted using BlogPress from my iPhone


No comments: