Wednesday, December 10, 2014

Anak demam? Kene Admitted Hospital? Nak Buat Apaaaa??

Assalamualaikum.
Hari ni aku nk cite pasal Ayra last week demam. Suspected dengue. 
Allah. Allah. Allah. menguji aku  ketika aku benar2 lalai dengan duniawi. Hehe
Seminggu aku amik cuti. Jaga Ayra. Btw ni 1st time mek Ayra ni demam panas smpai 40 darjah celcius. Omak & Appak Ayra pun tak penah smpai 40 tau! Tanjat bengrukk la ktorng masa check up di an nur hari tu. Kena lak warded. Haa tak ke menangis time tu. Sapa je suka lepak lelama kt spital tuuuu?

Apa nk buat kalau anak warded?
Aku bernasib baik dibuka kan mata untuk mendalami medical insuran PruDential Takaful BSN. Allah, Sebelom tu aku mampos tak amik tau pasal mende2 ni. Member ajak2 jumpa suh register aku snggup block number fon member tu sbb sakit hati! haa melampau tak aku kalau bab tu? Hehe. Masa aku pregnant 3 bulan, aku n amin sebulat suara teros register untuk diri sendiri. Untuk anak, biar tunggu anak tu keluar melihat dunia baru la register kan. Nasihat ejen aku pd masa tu. Blh je if nk insuran masa pregnant. Depends korang la. Nak tau lebih lanjut korang google je la pasal prudential ni. 
Aku register untuk Ayra masa dia bape hari jeeee melihat dunia. Aku teros register! Aku amik plan rm170 tuk aku dan Ayra. 
Senang sgt2 bila ada medical card. Tunjuk je card ni kt kaunter then blh teros register tanpa deposit apa2 pun. Semua prudential yg urus! Bg aku, bila dah start ada anak ni, medical card ni adalah salah 1 perkara wajib ada! If korang rasa hospital kerajaan tu lg ok, then tak payah la medical card bagai ye. Hehe. Aku since tak blh bukak buku pink kt klinik kesihatan putrjaya hari tu, teros aku banned gov hospital. Dowang suh aku pi bukak buku pink di Seri kembangan memandangkan aku punya rumah di equine park. Padahal, putrajaya lg dekat dgn umah aku. Teros kne maki hamun oleh nurse kt situ! Sbb tu aku tak suka hospital kerajaan! eh tak payah emosi sgt. Itu aku punya pengalaman, maka suka hati aku la nk benci ke nk suka ke. Hehe 




Sila la register cpt2! Tak rugi pun

















Kalau dah start angkat kaki sbelah tu makna nya dah sihat walafiat la tuuuu :D

No comments: