Tuesday, August 11, 2015

Trip To London 2015 Part 1

Bos sy suh sy update "Nilai-nilai murni yg sy pelajari sepanjang berada di London hari tu" kt fb. Hehe, Tp aku malas update kt fb, nnt org ckp riak lak pulop. Almaklum mcm2 sgt golongan org yg cpt salah sangka ni. Bos sila baca tau. Dgn harapan nnt rezeki bos semakin bertambah dan bonus tuk sy pun bertambah ye bos. Lobiu
1. Sabar
Sapa2 yg kenal aku mmg jenis tak menyabor sket org nye. Kt sana aku blaja bsabar dimana nak bawa infant baby yg sedang hyper active terlampau bukanlah senang. Berpeloh tiak semua! Kebas2 tgn omak. Lelagi naik flight 14jam, Nasib baik la transit. Di Ireland & Abu Dhabi. Blh la jengjalan dan tak beku la montot ambe. Sapa2 penah czer mcm aku ni, rasakanlah duk lelama mcm mana hazabnyeee sakit blakang. Tapi aku bersabar jeee laaa. Nasib juga amin jenis paham so kami bergilir2 la pgg anak. Ada je apply bassinet. Tp Ayra tk mo lak tido dlm tu. Maka nyaaaa, pgg je la. Phewww berpeloh!Tetapi aku tak penah la rasa serik nk bawak ayra dah lepas ni, sbb bg aku, dia adalah punca rezeki aku dan amin. Dan sbb ayra dgn keizinan dari Nya dpt la aku pergi tgk negara org 
smile emoticon
2. Blaja urus kewangan.
Spt yg kita maklum 1pound : rm6.12 Masa aku pegi tu dlm rm5.78 mcm tu. Dan hari ini jatuh lg MYR kita dah jadi RM6.02. Phewww. Brg2 kt sana mmg tangkap lelehhhh laa gue ckp beb. Mmg murah!!! tp murah dlm nilai matawang dorang la. kalau darab myr mmg menangis air mata darah! Fridge magnet pun dah 1pound 
grin emoticon


Kalau ikot napsu serakah aku menyoping mmg semua la aku borong. Slama ni kalau bab membeli mmg aku men teros beli je tak penah lak tanya kt amin. Masa kt sana, apa2 semua aku tanya amin,dulu 
"ok tak ni papa?"
"what do u think,papa?" 
cewwahh teros kecek Londonggg 
grin emoticon

3. Public Transport 
Last aku naik public transport tu zaman diploma. umo masa tu 21tahun kot. Sepanjang kt sana semua bende aku naik public transport, Bayangkalah dah la bawak baby, tp seronok gak la, at least anak aku blaja dan naik semuaaaa public transport, bas express, bas lompat2 
grin emoticon
, train, hop on hop off busses, dan taxi.

4. Thank you
Best nye org kat sana adalah peramah, baik hati (even amin yg pgg ayra, dowang sanggup bangun dan bagi amin & aku duduk siap tlg jaga stroller sambil dia berdiri) 
Dan sepanjang aku naik bas kt sana, hampir semua org akan say 'thank you' pd driver bas tau! Jujur aku ckp, selama aku naik bas dari zaman sekolah smpai la zaman diploma dlu tak penah ckp terima kasih pun kt driver bas. Haiyo. Too bad.
Majoriti org kt sana pakai VW. dan manual gear. Sewa keta pun manual. Habis ilmu2 gear manual dah lupa jang! Hahaha
Dan traffic light hijau baru la dowang jalan, eh sepanjang aku duk sana tk penah jumpa lgsung lampu kuning ke lampu merah ke dowang jalan (sebab aku slalu sgt langgar traffic lite, lampu merah pun kadang2 men redah je. siap dpt surat saman 
grin emoticon
 ). Sgt2 teratur.

5. Unlimited Internet wow!
Ehem, ini part paling aku suke skali masa kt sana. Beli sim card dlm 4pound then unlimited internet permonth! Maka sepanjang aku duk sana astro on the go di ipad, live lagi 24jam. Hehe. Wifi dimana2. dlm bas, kt traffic lite pun hado. Kagum kejap la. Almaklum perkara2 mcm ni jarang jumpa kt msia 
tongue emoticon
6. Hanya aku, Amin & Ayra 
Sbnarnya adik & parents aku blk msia terlebih awal drp ktorng. Dah la 1st time pergi pastu nk survive sendiri. Phew! Nganga la kejap kt airport lepas hantar dowang hari tu 
grin emoticon
 Yang klakar hari last kt sana baru la beli Oyster Card ( mcm touch & go card ) untuk naik tren & bas punya pasal. Kt sana nk naik bas kne ada Oyster Card, bawak la 2.6b cash pun totap tk blh naik bas. Hah nganga la ekau kt situ 
temoticon

erm




To be Continue... :P

Eh tp layannn la dulu gegambor kt sana. Kt sana kalau amik gambo mmg lawa. Tatau la pasai apa :D


Ni kt Big Ben. Puas la aku gado dgn Amin, Eh ni big ben la, eh ini ben ten la. Hahaha. Ben Ten pun bolehhhhhh :D


Ni kt Ripleys Believe It Or Not Stadio. Best gilerrr kt sini. Tp mahal sgt2 tix nye. dlm rm300 per person. Menangisssssss

Kalau pi London, dowang ckp wajib bergambo dgn public phone merah ni. Kita pun layannn je la. Tp seriously, dlm tu kotor dan bau hancissssss. Yekk

Haaa ni sbb nk layan Amin, tgk la muka dia kemain suka angatttttt pi football club stadium fav dia ni hahh. Siap borong mcm2 kt sana. Pengsan omak ni hah :D
Ni kt Old Trafford, Manchester


Ermmm.. nnt aku sambung part 2 okayy :D


1 comment:

suezen said...

cepat2 update part two..bestnyer dh smpi sanaaaaaa